Secret love

När vi var på Världskulturmuséet i Göteborg på kick off:en fick vi se utställningen Secret Love (förbjuden kärlek i Kina). Det var en mycket spännande utställning och många verk var fantastiska. Nedan kan ni se mina favoriter.
 
Utsällningen handlade som sagt var om förbjuden kärlek i Kina, om en generation som hittat ett nytt sätt att utrycka sig. En intressant tanke som vår guide gav oss var att dessa konstnärer som är födda på 80-talet tillhör den generation som är vana vid uppmärksamhet och vågar ta plats, just på grund av en-barns-lagen som infördes i Kina. Ensambarn som då var vana vid uppmärksamhet vågade därför utrycka sig kraftfullare än andra generationer. Häftigt tycker jag!
 
 
Bilderna är från min instagram!

Vackra ord

Jag skulle vilja säga:

Namn:
Här ofta?

Mejl:

Min blogg:

Mina ord:

Trackback